Mere støtte til Krarup

Diverse — Drokles on April 24, 2007 at 8:44 am

En meningsmåling viser at danskerne er splittede i forhold til om tørklædet skal paraderes rundt i hjertet af vores folkestyre. BT

Meningsmålingen:

Spørgsmålet lød: ‘Det er i orden, at politikere bærer tørklæde i Folketinget og på Folketingets talerstol’.

25 og 15 procent svarer henholdsvis ‘helt uenig’ og ‘uenig’. 27 procent er ‘helt enige’, mens 20 procent er ‘enige’.

11 procent er ‘hverken enige eller uenige’. 2 procent svarer ‘ved ikke’.• 64 procent af 18-29-årige siger ja til tørklæde i Folketinget, mens det blot er 32 procent af de 60-70-årige, der finder det i orden.

Kilde: Zapera for metroXpress.1.008 danskere har svaret i undersøgelsen, der er gennemført i perioden 20. - 23. april 2007 via internettet. Der er maksimalt en statistisk usikkerhed på 3,1 procent.

Og hvad siger en ekspert så til det?

- Vi har debatteret tørklædet i årevis, og vi har set mange unge moderne muslimske kvinder bære tørklæde og blande sig i samfundsdebatten. Derfor havde jeg forventet, at flere havde rykket sig holdningsmæssigt.

- Men undersøgelsen tyder altså på, at koblingen islam-kvindeundetrykkelse-tørklæde er godt indgroet i mange danskere, siger hun til metroXpress.

Koblingen er ifølge hende unuan ceret, fordi man overser diskussionen blandt muslimerne om, hvad tør klædet egentlig symboliserer: De moderne muslimske kvinder har truffet et selvstændigt valg og vil gerne anerkendes som muslimer.

Så det er kun et spørgsmål om hvad tørklædet symboliserer for den enkelte muslim. Herligt. Jeg vil straks iføre mig et rødt armbind med et sort væltet soltegn i en hvid cirkel, fordi det for mig står for en frigørelse fra forbrugerismen.


Andre forsøger bevidst at beskytte deres piger mod omverdenen og fremmede mænd. Og her kan der ifølge Lene KofoedRasmussen ligge et undertrykkende element. Dobbelt så mange unge som ældre er for tørklædet.

Det kan ifølge kultursociolog Dominique Bouchet fra Syddansk Universitet forklares med de unges individualistiske livsstil:

- De ældre opfatter tørklædet som et politisk signal, hvor de unge mere opfatter det som en forbrugsgenstand. For de ældre er det en provokation, for de unge er det blot en af mange måder at udtrykke sig på, siger han til metroXpress.

Først og fremmest er alle kultursociologer overflødige. De ekselerer kun i banaliteter, idiotier og løgne, som det ovenstående er et godt eksempel på. Man kunne også tænke sig at de unge ikke ved hvad tørklædet symboliserer har har tænkt over symbolers betydning i en kulturkamp lige så lidt som de kan placere Nakskov på et Danmarkskort. Men alting skal have en vinkel der bortforklarer den stærkt begrundede bekymring der ligger i det danske folk over den lurende fare som trivialiseringen af vores forhold til det totalitære udgør. DF og Søren Krarup må for alt i verden ikke have ramt en nerve da det bliver så meget sværere at placere ham som en skør kugle. Sande intellektuelle har desværre aldrig haft det nemt i Danmark.

———————————————————-

Og ser man læserdebatten på Jyllands-Posten er der mange der er ved at tage bladet fra munden og melde ud. Krarup har delt vandende og den almindelige dansker tvinges til at overveje hvad han eller hun står for.

En cand.mag.

Nu er det så spørgsmålet, om man må og kan kalde islam for en totalitær ideologi/religion. Ikke, som Svend Auken m.fl. naturligvis vil dreje Søren Krarups ord, om samfulde 200.000 muslimer i Danmark er totalitære umennesker, men som Krarup sagde om islam er totalitær.

Efter Kirkpatricks glimrende definition og behandling af begrebet, og sådan som vi i øvrigt har brugt ordet altid, er islam klart totalitær, og de islamiske regimer totalitære.

Casper Lykkegaard Købke

Søren Krarup forsvarer kvinder, uanset tro.

 Anonym

Er det f.eks. ikke kun rimeligt, at Fahmy Almajid kan kalde DF »en pest, som ramte Danmark i 2001?« (A4, 27/3 2006) Eller skal Peter Duetoft ikke have lov til at sige, at »Hitler og Pia Kjærsgaard er to alen ud af et stykke?« (Jyllands-Posten, 30/1 2000). Må SFs Steen Gade ikke længere udtale: »Er der nogen i Danmark, som tilnærmer sig nazismen i ordvalg og udtryksform, så må det vist være Dansk Folkepartis Søren Krarup?« (Flensborg Avis, 21/4).

Jytte Henneke

Hos mange mennesker (også hos mig) står et tørklæde på hovedet af en pige/kvinde i vejen for det, hovedet måtte indeholde.

Niels Sørensen

DET ER meget foruroligende, at JP i sin leder 20/4 i en avis, som hidtil har stået på ytringsfrihedens forpost, kravler i hi og nærmest fordømmer Søren Krarups betænkeligheder omkring et evt. fremtidigt brug af lovreligiøs fundamentalistisk påklædning fra Folketingets talerstol i form af det islamistiske symbol tørklædet. 

Der er i samme omgang modangreb på sagens anden hovedperson, løgneren Asmaa! Fra Jens Forman (kan varmt anbefales, da den er rig på oplysninger)

Hvordan kan Enhedslisten acceptere en kandidat med så anti-socialistiske synspunkter som AAH?

Gudrun Heilbut

Der er heller ikke nogen, der har bekvemmet sig til at spørge, hvorfor hun, der jævnligt optræder ved Hizb ut Tahrirs møder, også deler deres syn på jøder og den i Koranen hjemlede dødsstraf for frafald.

Fremragende detalje fra Bent Larsen

 Adspurgt i TV Avisen 20/4 om hun går ind for dødsstraf, svarer hun: »Dødsstraf hører ikke hjemme i et demokrati som Danmark.«

Hun er godt nok ikke så dum, den dame.

Maria Høgh

Her i landet vil en tørklædebærer opstille til Folketinget, men ikke respektere landets skikke. Hvor langt er vi nået ud? Hvor er i øvrigt alle kvindesagsforkæmperne? Hvis tørklædediktaturet ikke er kvindeundertrykkende, ja, så er der noget, vi er mange, der har misforstået.

0 Kommentarer »

Ingen kommentarer endnu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentér indlægget...

Monokultur kører på WordPress