Har Iran allerede A-våben?

Diverse — Drokles on November 2, 2008 at 3:33 am

Den gode svenske blog Every Kind of People (som man skal have nerver til at læse, da det er en førstehåndsbeskrivelse af Sveriges kurs mod undergang) linker til et foruroligende bud på årsagen til et jordskælv i Iran. Fra Israel National News

This past Saturday night, southern Iran experienced what was reported as a significant earthquake - a seismic event measuring 5.0 on the Richter scale. Its epicenter was just north of the strategic Straits of Hormuz, which separates Iran from Abu Dhabi and Oman and which is the gateway to the Persian Gulf.

The report quotes an Iranian nuclear scientist who claims to be working in uranium enrichment for the project, and who said that the “quake” was acutally an undergound nuclear bomb test.

Israel Insider adds that the test/quake was actually the second in a series. Nine days ago, a 4.8 Richter scale event occurred, with its epicenter only five kilometers away from the weekend tremor.

Imens kan man læse i Jerusalem Post

The head of the Pentagon’s Missile Defense Agency said Friday that Iran was not far from attaining the means of using missiles against all of Europe and against the US in five to six years, Israel Radio reported.

Fortsat god weekend

13 Kommentarer »

  1. Nu varer det heller ikke længe inden den tidligere terrorist Gadaffi, får atomvåben :

    http://jp.dk/udland/article1501668.ece

    Jeg undrer mig over at denne nyhed nærmest er en parantes, når man tænker på alle de forsøg man har gjort i Irans eksempel med at undgå atomspredning. Er det et eksempel på at efter man er blevet venner med Vesten igen, så tager man det ikke så tungt. Har man ikke lært sin lektie fra dengang Bin Laden var en ven fordi han var ens fjendes fjende, eller hvad sker der med den udtalte stilhed omkring denne nyhed.

    Ellers interessant og uhyggelig læsning du har fundet frem Drokles. Lover ikke godt for fremtiden.

    Også god weekend til dig :)

    Comment by Sofakongen — November 2, 2008 @ 4:40 am
  2. De iranske atomanlæg skulle have været jævnet med jorden for længe siden.
    Det kan nås - endnu!!!

    falkeøje

    Comment by falkeøje — November 2, 2008 @ 11:43 am
  3. Man gruer for fremtiden Sofakongen og det står klart at Rusland ikke er vores ven. Mon ikke den stigende fare fremstår som uvirkelig for de fleste, hvilket får de, der advarer til at fremstå, som hysterikere?

    Helt Enig Falkeøje. Det er især Europa, der vil have gavn af at Iran blev bombet, men her dyrkes forestillingen om samtaleterapi og pædagogiske tiltag. Vi må sætte vores lid til modige stater som Israel og USA, der vil blive fordømt af et samlet Europa efter at have reddet vores røv.

    Comment by Drokles — November 2, 2008 @ 4:57 pm
  4. Drokles

    Rusland er måske ikke vores ´´ven´´ men de er ligeså lidt interesserede i at føre krig mod os, som vi er mod dem.

    Iran? det nytter ikke at bombe dem, eller invadere dem. Ahmadinehjad provokerer U.S.A. og resten af verden, og der er ingen der kan modbevise at de har A-våben, derfor er folk oppe og køre (tror jeg)

    Comment by Tag-selv Biksen — November 2, 2008 @ 10:25 pm
  5. MVH

    Tag-selv Biksen

    Comment by Tag-selv Biksen — November 2, 2008 @ 10:32 pm
  6. Det er jeg helt enig i, men de har en forfærdelig trang til at forsyne vores fjender med teknologi vi godt kunne have været foruden.

    Jeg mener dog at Iran trænger til en seriøs bombning, men jeg frygter at det kulturelle selvhad kommer til at fortrænge det logiske og i stedet slår over i et længerevarende venstrefløjsparadigme. Man vil altid kunne hævde at en ekstra smatale kunne have løst problemet.

    Comment by Drokles — November 2, 2008 @ 10:33 pm
  7. Selvom røde Obama ender med at blive præsident, så tror jeg ikke Israel har tænkt at se til, mens Iran parkerer endeløse rækker af missiler med retning mod Israel. Hvis Iran har A-våben så ved den amerikanske og den israelske efterretningstjeneste det HELT sikkert! Spørgsmålet er hvem der vil gøre noget ved det, og hvornår det bliver gjort.

    Comment by EAM — November 3, 2008 @ 8:25 pm
  8. Godt ord igen Drokles.
    Jeg ved godt at de forsyner antivestlige aber med alt muligt, jeg prøver bare at sige at man dog alligevel ikke skal kaste sig ud i noget dumt med Rusland. Det ville jo blive en katastrofe!

    Bonbningen af Iran kan der desværre ikke blive tale om.
    Nogle civile bliver dræbt, folk spasser ud, sanktioner, FLYGTNINGE i stride strømme… Som det ser ud nu, kaster U.S.A. sig ikke ud i en invasion foreløbig. Det er bare dumt at invadere et land, bare fordi der er en mulighed for at de har A-våben. Det er Irakkrigen et bevis på. Man husker vel nok ”The weapons of Mass-disappearance” man talte om, da man fandt ud af at der ikke var noget dernede.

    Venlig hilsen
    Tag-selv Biksen

    Comment by Tag-selv Biksen — November 3, 2008 @ 10:36 pm
  9. Jamen Tag-Selv-Biksen, jeg er helt enig i at vi ikke skal i krig med Rusland. Jeg ved heller ikke, hvad det skulle være om.

    Jeg tror lige som dig, som jeg også sagde tidligere, at en bombning af Iran vil få venstrefløjen i offensiven. Men det er også svært at vente passivt på raketterne.

    Comment by Drokles — November 3, 2008 @ 10:54 pm
  10. Araberne køber våben ind som ventede de en ny verdenskrig i morgen. Jeg er slet ikke sikker på, Sunni-araberne har tålmodighed til at vente på at Israel/USA smadrer Irans a-våbenprogram.

    Nå alt kommer til alt, så afskyr sunnierne de shiitiske bønder om muligt endnu mere, end de hader os andre; og et Iran som regional supermagt er ikke i arabernes interesse. Det vil være nemmere og billigere for dem at ødelægge Irans a-våben forlods end at udvikle sine egne.

    Og samtidig har turbanerne i Iran hårdt brug for en udenvælts fjende inden befolkningen gør oprør efter 30 års religiøst vanvid.

    Mærk jer mine ord: Det kan kun gå galt!

    Comment by Mikael — November 3, 2008 @ 11:44 pm
  11. Tak for dit svar Drokles, jeg ved hvor du vil hen.

    Jeg mener bare ikke man skal bombe Iran, fordi regeringen er nogle religiøse tosser. Så skal man også bombe Irak og afghanistan i stedet for at invadere dem. Hvorfor bombede vi ikke DEM?

    Comment by Tag-selv Biksen — November 4, 2008 @ 3:34 pm
  12. Selv tak Tag-Selv-Biksen. Afghanistan havde jo ingen atomvåben og var således ikke en trussel, men man kunne indsætte Nordkorea i stedet. Der har man valgt at sanktionere dem i knæ, hvilket man ikke kunne med Irak (og det gælder også for Iran) fordi de med Rumsfeldts famøse ord “flyder på et hav af olie”, hvilket vil sige at de altid vil have ressourcer til at modstå sanktioner, der således vil være virkningsløse.

    Jeg ved faktisk ikke, hvorfor invasion var nødvendig andet end en forhåbning om at kunne ændre Mellemøstens udvikling, hvis man skabte en moderne land med marked og demokrati. Mon ikke erfaringerne med det projekt udelukker en invasion af Iran? Og således er vi tilbage til bombning.

    Men hvorfor overhovedet bombe? …..grundlæggende frygter jeg religiøse tosser fordi de ikke er rationelle. De overvejer ikke omkostningerne ved krig på samme måde, som os og de gode gamle kommuniste regimer og andre magtsyge despoter. Jorden undergang og genkomsten af Mahdier og Allahs vilje….det løber mig koldt ned af ryggen. Heldigvis er det ikke op til os at skulle træfe den slags valg (med mindre du er Obama, der skriver under pseudonym).

    Comment by Drokles — November 5, 2008 @ 2:05 am
  13. Det er jeg desværre ikke.
    Men du glemmer at man TROEDE at Irak havde atomvåben. de fandt ikke nogen. Lige nu er der nogle der TROR at Iran har A-våben. Bør man lave den samme fejltagelse igen? det kan måske blive en ny Irakkrig (bortset fra, at k’et i Irak er byttet ud med et n)

    Venlig hilsen
    Tag-selv Biksen

    Comment by Tag-selv Biksen — November 5, 2008 @ 4:37 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentér indlægget...

Monokultur kører på WordPress