Det multietniske samfund

Forbrydelse og straf, islam — Drokles on September 23, 2008 at 3:41 am

Fra Information

Den britiske justitsminister Jack Straw har i al stilhed givet shariadomstole ret til at dømme i civilretslige sager. De muslimske domstole får dermed lov til at dømme i sager om bl.a. skilsmisse, finansielle tvister, børnepenge og hustruvold, oplyser en talskvinde fra det britiske justitsministerium til Information. De fem shariadomstoles afgørelser vil i fremtiden kunne håndhæves af landsretten og ultimativt af den højeste domstol i England, The House of Lords’ Queens Bench Division.

“Det er en meget radikal udvikling. Den kommer helt bag på mig. Det, der især er overraskende, er, at dette er blevet gennemført pr. dekret og altså uden forudgående lovgivning,” siger Dean Godson, der er forskningschef ved tænketanken The Policy Exchange og en af Storbritanniens mest anerkendte eksperter i multikulturelle spørgsmål.

Det betyder bl.a. at en muslimsk kvinde ikke har den samme værdi, som en kristen kvinde, skønt de begge er englændere. I artiklen citeres en Sandra McKay for at sige: “Efter en dom fra Nuneaton i Midtengland blev boet efter en mand delt ligeligt mellem tre døtre og to sønner. Drengene fik ikke nogen fortrinsstilling,” om en shariadom, men et par læsere gør i kommentarfeltet opmærksom på, at sagen ikke forholder sig således ifølge Telegraph

There are concerns for women suffering under the Islamic laws, which favours men. Mr Siddiqi said that in a recent inheritance dispute handled by the court in Nuneaton, the estate of a Midlands man was divided between three daughters and two sons.

The judges on the panel gave the sons twice as much as the daughters, in accordance with sharia.

Had the family gone to a normal British court, the daughters would have got equal amounts. In the six cases of domestic violence, Mr Siddiqi said the judges ordered the husbands to take anger management classes and mentoring from community elders.

There was no further punishment. In each case, the women subsequently withdrew the complaints they had lodged with the police and the police stopped their investigations.

Og Times

Dominic Grieve, the shadow home secretary, said: “If it is true that these tribunals are passing binding decisions in the areas of family and criminal law, I would like to know which courts are enforcing them because I would consider such action unlawful. British law is absolute and must remain so.

Douglas Murray, the director of the Centre for Social Cohesion, said: “I think it’s appalling. I don’t think arbitration that is done by sharia should ever be endorsed or enforced by the British state.”

There are concerns that women who agree to go to tribunal courts are getting worse deals because Islamic law favours men.

Siddiqi said that in a recent inheritance dispute handled by the court in Nuneaton, the estate of a Midlands man was divided between three daughters and two sons.

The judges on the panel gave the sons twice as much as the daughters, in accordance with sharia. Had the family gone to a normal British court, the daughters would have got equal amounts.

In the six cases of domestic violence, Siddiqi said the judges ordered the husbands to take anger management classes and mentoring from community elders. There was no further punishment.

Men det multietniske samfund kan ikke honorere lighed for loven og lighed for de etniske grupper samtidig. Gruppens manifestation af rettigheder bliver på individets og samfundets bekostning. At ghettoens indbyggere først går til politiet med deres problemer, men siden trækker sig er selvfølge også et mønster for muslimerne baseret i Danmark. Fra Information

I Odenses mest berygtede forstad, Vollsmose, hersker en arabisk kultur, hvor konflikter løses uden om politiet og domstolene. Denne historie dokumenterer parallelsamfundet og kortlægger en uløselig pædofilisag, hvor politiet måtte give op overfor imamernes uformelle men velorganiserede magt.

(…)

“Vollsmose er et parallelsamfund rent strafferetsligt. Mange af beboerne herude er vant til, at imamer og ældre mænd ordner uenighederne, og de går derfor ikke til politiet, men finder i stedet en alternativ løsning,” siger Torben Aagaard, der er betjent på den lokale politistation.

(…)

“Selvfølgelig er der mange herude, der lever efter dansk lov, men så længe de ikke tør stille sig op mod de få, der ikke gør, er det svært for os at stille noget op. Men som det er i dag, er der jo nogle kriminelle, der aldrig får en straf efter dansk retspraksis, og det er jo ikke så godt,” siger den lokale betjent Torben Aagaard, der hver dag kæmper med at ændre på traditionerne i området.

Det er ikke så mærkeligt at man hellere vil have det danske system, med beskyttelse af individet og regulær bevisførelse, frem for imamernes arbitrære beslutninger. Hvem vil ikke det? Men ligeledes er det forståeligt at ingen tør. Og ligeledes er det illustrativt for den umulighed det er at skabe et civiliseret samfund på en islamisk baggrund.

For når den enkelte ghettoboer bor i en retsstat med frihedens rettigheder bogstaveligt talt nede om hjørnet omgivet at et frihedselskende folk i et frit land er det muslimske miniaturesamfund det stærkeste og det dominerende. En lille del af det oprindelige muslimland - ikke isoleret med egne grænser, som værn mod fremmed indflydelse til at tyranisere under påskud af tidligere kolonialisme - midt i Danmark. Men Danmark har ingen betydning for ghettoens logik thi der hersker islam.

I et lummert beboerhus i Vollsmose nogle dage senere har omkring 40 palæstinensiske mænd fundet hver sin stol. De sidder nu småsnakkende men eftertænksomme. I lokalet troner Vollsmoses tre arabiske imamer. Abu Hassan, Abu Bashar og Abu Lahmin.

En afventende ro spreder sig i den engagerede forsamling, men brydes hurtigt igen. Debatten om den pædofilimistænkte begynder.

Der er lige så mange holdninger, som der er mænd: Han har været pædofil i mange år. Det kan ikke passe. Han skal smides ud af Vollsmose. Han skal blive, så han ikke ødelægger børn et andet sted. Han har gjort det. Han er en god mand. Han er syg.

Først efter en times tid, da en ældre, højt respekteret herre kommer med sit forslag, er der nogenlunde enighed. I kraft af sin rolle som religiøst overhoved omformulerer Imam Abu Hassan de kloge ord. Han tilføjer en række henvisninger til Koranen og taler så længe, at ingen længere stiller spørgsmål.

Mændene bliver enige om, at den mistænkte mand aldrig har begået andre fejl, og at flere i ghettoen sikkert har gjort det, der er værre. Man skal ikke kaste med sten, hvis man selv bor i lejlighed med store glasvinduer, understreger en mødedeltager.

(…)

Imamerne i Vollsmose løser konflikter på en helt anden måde, fortæller de. Det handler om at opnå enighed, så de stridende parter til sidst kan give hinanden hånden og gå hver til sit uden uforløst bitterhed. Imamerne bliver tilkaldt dag og nat . Derfor bliver der tit lagt låg på konflikterne, inden de når til politiet.

“Det er mange ting, både nabostridigheder, problemer mellem mænd og kvinder eller andre konflikter. Folk respekterer det, imamen siger, men de synes ikke om politiet,” fortæller en af de lokale imamer, Abu Bashar

Men gruppens pres, ghettoens tyranni er den virkelighed men skal bo i efter imamernes afgørelse.

“Selvfølgelig er der mange herude, der lever efter dansk lov, men så længe de ikke tør stille sig op mod de få, der ikke gør, er det svært for os at stille noget op. Men som det er i dag, er der jo nogle kriminelle, der aldrig får en straf efter dansk retspraksis, og det er jo ikke så godt,” siger den lokale betjent Torben Aagaard, der hver dag kæmper med at ændre på traditionerne i området.

Det multietniske samfund er en umulighed, hvis man vil bevare retsstaten, hvor loven gælder for Loke såvel, som for Thor. Ikke nok med at det enkelte menneske mister sin individualitet i bytte for at være en repræsentant for en gruppe, så bytter man også selve ideen om fælles regler ud med arbitrære afgørelser for at sikre sig mod uroligheder, der er en logisk og direkte konsekvens af de stigende spændinger grupperne imellem. Eksemplet fra Tyskland er et horibelt, men et fremtidens eksempel på den nye orden der truer. Fra Observer

German police clashed with counter-demonstrators in Cologne before authorities banned a right-wing nationalist group from staging a rally against ‘Islamification’ and plans to build a big mosque in the city. Some of the counter-demonstrators lunged for officers’ pistols while others threw stones and firecrackers, hitting and injuring one officer. Police said they detained about five people, and forced the Pro-Cologne nationalist group to call off the rally because there were fears that more serious violence would take place. About 3,000 officers had been deployed to keep peace between the two groups. ‘The security of citizens of Cologne has top priority,’ police spokesman Burkhard Rick said.

Det handler ikke om retten til at ytre sig, men om myndighedernes desperate forsøg på at holde fred. Udfordringen mod voldsmonopolet imødegås med eftergivenhed. Staten svigter sin primære opgave. Velkommen til det multietniske samfund, en forløber for borgerkrig.

7 Kommentarer »

  1. Koran og imam vælde som det ses i dansk kontekst, opfatter jeg som udtryk for religiøst anarki.

    Comment by Janne — September 23, 2008 @ 11:22 am
  2. Krigen med andre midler- det er administrationen af landets love udsat for virkeligheden, magten til opretholdelse af een lov og orden som styrende i det lille land er i hænderne på de der tager den. Der kan forventes store flytninger til alternative juristiktions-styrede områder af mennesker der ønsker noget andet end den danske lovgivning og får- sharia.

    Comment by Peter Buch — September 23, 2008 @ 11:35 am
  3. Islam er stort set det værste man har,
    og om lidt er krumsablen klar!

    Comment by Niels Eriksen — September 23, 2008 @ 4:09 pm
  4. koäsdkaöpkaodköpfmköp mkö k opkgoperkorgkoprergkopwekowerkopwerowerowerkowerkopewr¨kowerkower erkqwerop¨werkopwer ¨werwerowero werkowerko¨wer¨kop kweröpwer¨koko ekowerkopwer¨kopwer weopk werkewop kpeow pok kokro ewkr opqekokqweoqkr weokweok weok wekweok weopk eokweokeork weok weokeorkrokeokeoekoekoekeoke o o ekopek o

    Comment by mlll — January 15, 2010 @ 2:15 pm
  5. NIELS ERIKSEN SKYD DIG SELV DIN MORKNEPPER… JEG KNEPPER DIG DIN BØSSE

    Comment by mlll — January 15, 2010 @ 2:16 pm
  6. HOLD UD MLLL

    Comment by Joe — January 15, 2010 @ 2:17 pm
  7. Mlll, jeg går ud fra at du er en kvinde for, hvis du er en mand vil du selv være bøsse grundet i din trang til at kneppe med Niels Eriksen og således næppe bruge bøsse, som skælsord.

    Comment by Drokles — January 16, 2010 @ 4:00 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentér indlægget...

Monokultur kører på WordPress