DF’s vælgere
I denne uges Weekendavisen får man en for nogle måske lidt overraskende oplysning om Dansk Folkeparti’s vælgersegment.
I modsætning til valget i 2005 betjente Dansk Folkeparti (DF) sig ikke i denne valgkamp af fokusgrupper og segmentanalyser. Af én bestemt grund: en stor del af de vælgere, som stemmer på DF, vil slet ikke indrømme det, så partiet har opgivet at kortlægge deres præferencer.
»Der er en formodning om, at Dansk Folkepartis vælgere er lavtuddannede med et par bilvrag i haven. Men dybest set ved vi det ikke. Jeg stemmer for eksempel på partiet, og jeg er da akademiker. Jeg kender også et par gymnasielærere, som gør det, men de ville aldrig sige det højt. Det er social ruin,« siger Karsten Holt, pressemedarbejder for DF.
Visse formodninger tillod DF sig dog at gøre om sine vælgere i valgkampen. Som for eksempel, at de ikke ville kunne nås gennem internettet. Facebook, second life og youtube, som andre partier med yngre, hippe vælgere gjorde brug af, blev end ikke overvejet.
Der er nu heller ikke 13% danskere med et bilvrag i haven.
3 Kommentarer »
RSS feed for comments on this post. TrackBack URI
Pia Kjærsgaard har faktisk postet en del videoer på YouTube under valgkampen.
http://youtube.com/user/piak2007
Jeg ser det for mig. 13 % af alle haver i Danmark fyldt op af bilvrag. *GG*
Nå-ja, men papegøje Helle`s (hende der hele tiden skræpper det indholdsløse ord VELFÆRD-VELFÆRD osv) hendes vælgere har alle sammen KAKKELBORDE ! det ved Helle.