Vi danskere er SÅ langt efter de andre!

Diverse — hasselbaink on November 30, 2006 at 12:33 pm

Den helt igennem talentløse gratis-sprøjte 24Timer havde onsdag d. 29/11 en svada til danskerne, begået af chefradaktøren for mobil.nu. Det drejer som om TV udsendelser på mobiltelefonen (støn, var der nogen der sagde WAP?!), som chefredaktøren Brian Dixen tror det bliver det nye helt store.
Hvor er vi dog naive at tro, at vores land overhovedet er kommet med på it-vognen:

24timer_mobiltv.gifRegeringen taler konstant om, at Danmark skal være verdens førende it-land. Sandheden er dog, at vi kun bevæger os ind i it-tidsalderen med spæde skridt. Derfor får vi først rigtig mobil-tv herhjemme i 2009 …Herhjemme er vi nemlig stadig kun på skrivebordsstadiet og halter langt efter lande som Tyskland, Italien, England og Korea – selv Vietnam er længere fremme i skoene end Danmark på dette felt.[Uha, uha, selv Vietnam har overhalet os!]

[Under en mobil-konference med bl.a Nokia, DR, mm.] …blev [det] ikke sagt direkte, men det lå i luften, at det var decideret pinligt for Danmark, at vi sakker så langt bagefter på dette område.

- - -

Jeg forudsiger at TV-udsendelser på mobiltelefonen bliver et marginalt fænomen på det vigtige marked USA og generelt i Europa, dvs. en fiasko. I en tid hvor fjernsynet bliver solg i 40″, 43″, og 50″ formater er der god grund til at være forsigtig med at smide licenspenge efter drengerøvs gadgets som mobiltelefons TV.

Her i landet har vi basalt set en pragmatisk og fornuftspræget tilgang til ny teknologi. Det der virker, tager vi til os, og det der ikke er afgørende bedre bliver afvist. Dette kunne lyde som en tautologi, men det viser at vi ikke ligger på maven for tendenser, og ikke fetishérer det nye der bliver blæst op.

Iøvrigt, sidst jeg så efter lå Danmark helt fremme hvad angår udbredelsen af IT, men hvad gør det når man skal ud og sælge sit produkt. Jeg vil i fremtiden vende tilbage til dette emne om ikke andet, så for at håne folk som Brian Dixen

Jeg holder med Kina…

Diverse — hasselbaink on November 28, 2006 at 10:16 pm

…Kina skal man ikk’ grin’ af. Nej, det er ikke nogen spøg, men efter alt at dømme en kommende regional og måske global hegemon.

mao1.jpg

Fra Ekstrabladet:

Kinesiske pirat-kopier bedre end originalen

Kina er et land med en endeløs række af fabrikker, som pumper en lind strøm af elektroniske produkter ud på markedet.

Ifølge hjemmesiden itwire.com er der nu eksempler på piratprodukter, som rent faktisk har gjort det umuligt for de originale produkter at etablere sig, fordi kopierne er gode nok, samtidig med at de ofte er hurtigere ude på markedet.
Et af produkterne, som pirat-producenterne har haft succes med, er LG’s Chocolate mobiltelefon. LG var så lang tid om at lancere en kinesisk version, at den blev betragtet som en kopi, da den endelig kom. Især fordi den falske udgave rent faktisk var en velfungerende telefon. Samtidig betyder det dog også, at der er et enormt marked for pirat-kopier.

De virkelystne kinesere, de ligger ikke på den lade side. De vil frem i verdenen og tynges ikke af dårlig samvittighed og postkolonialisme. Kan de lave det bedre og billigere, så skider de på ophavsret og intellektuel ejendom.
Intellektuel ejendom er på visse måder et idiotisk koncept, og kan ende med at blive en klods om benet på den vestlige del af verdenen. Her tænker jeg naturligvis på Microsoft og andre firmaer, som kyler om sig med sagsanlæg der ofte har det ene formål at intimidere konkurrenterne.

Med Kina som kommende supermagt, så venter jeg bare på at venstrefløjen rykker ud med advarsler og demo’er mod den kapitalistiske fare i øst. Oh, alle de overtrædelser af flygtningekonventionerne. Oh, den dårlige tone overfor mindretallene. Oh, Tibet, Tibet, Tibet…

Men jeg har ikke tænkt mig at holde vejret.

Boligforening kæmper for beboeres rettigheder

Diverse — Drokles on November 28, 2006 at 3:33 pm

Indvandrerrådgivningen kæmper ikke for beboernes rettigheder, men for de kriminelles. Fra Politiken:

28. nov 2006 kl. 12:11

       

Lejere anker dom om udsmidning

Det kan ende i højesteret, når Indvandrerrådgivningen i Århus vil forsøge at anke domme om boligforeningers ret til at smide lejere med kriminelle børn ud.

Af Tommy Grøn
Landsretsdommene kan skabe en »asocial og usolidarisk præcedens«, mener Indvandrerrådgivningen. Børnene på billedet har ikke noget med boligsagen at gøre. - Foto: Pelle Rink
Læs også
Vestre Landsret har i to domme bestemt, at boligen kan ryge, hvis lejeres børn begår kriminalitet.
Men dommene er forkerte, og de vil blive forsøgt anket til Højesteret.Det mener Indvandrerrådgivningen i Århus, der har støttet de nu udsmidnigsdømte lejere med juridisk bistand.Kontorleder Leif Randeris kalder det et spørgsmål om retssikkerhed:»I dommen fra Vestre Landsret har man sat væsentlige dele af lejeloven ud af kraft, blandt andet at man ikke kan opsiges, når det påklagede er rettet«, skriver han i en pressemeddelelse.     

Begik grov kriminalitet
Landsretten bestemte, at to familier skal fraflytte deres lejligheder senest 31. december, fordi deres børn er dømt for grov kriminalitet i Gellerup-området.Det drejer sig om principielle civile ankesager, hvor indvandrerfamilier i Gellerup-området er den ene part og Brabrand Boligforening den anden.Landsretten bestemte, at kriminaliteten var af en sådan grovhed og begået så tæt på lejernes bolig og over for andre beboere i afdelingen, tæt på boligblokkene og stisystemer, at betingelserne for ophævelse af lejemålet var opfyldt.

Problemet er ikke ekstremisme

Diverse, Orientalisme — Drokles on November 27, 2006 at 11:36 pm

I artiklen Forskning efter drabet i WA kan man læse om, hvorledes hollænderne forsker i ekstremisme for bedre at kunne forstå, hvad der fik en ung mand til at sprætte filminstruktøren Theo van Gogh op, midt på åben gade.

Centrum voor Radicalisme en Extremisme Studies (CRES) valgte fra begyndelsen, at man ikke ville begrænse sit arbejde til den islamiske ekstremisme, men fokusere på ekstremisme i det hele taget. Og det valg er ikke blot kosmetisk. I det ligger ifølge centrets leder, Frank Buijs, et meget vigtigt budskab om, hvordan det ikke skal defineres.

“Det er tanken, at centret skal forske bredt. (….)Derved defineres problemet som en modsætning mellem demokrati og ekstremisme. I stedet for, som vi har gjort hidtil, som en modsætning mellem Vesten og Islam. For det skubber alle muslimer væk, og det er det dummeste man kan gøre. På den anden side er det vigtigt, at vi tager diskussionen. Ekstremisme og terrorisme er reelle politiske problemer. Og det kan vi ikke tie om,” siger Frank Buijs.

Man har altså valgt at gøre problemet til en anomali, en simpel vildfarelse hos visse mennesker og et afgrænset fænomen man kan diagnosticere, som om behandlersamfundet havde en kur. Man har besluttet at islam i sin kerne ikke er problemet, det er kun et problem hvis nogen bliver ekstremister. På den måde finder man næppe ud af, hvorfor det er islam der producerer 90% af alle ekstremister og 95% af alle terrorister i Verden.

Idéen med at islam ikke er et problem, får vi andetsteds i WA i artiklen Islamisme og bestilt forskning i sektionen Idéer.

… Det vil sige at islam ikke er en objektiv uforanderlig størrelse som bestemmer mennesker, men islam er (som Kristendommen) et tolkningsudkast, som kun findes i kraft af muslimer. Derfor og kun derfor er der ikke nogen abstrakt eller objektiv islam, som skaber islamisme, som skaber djihadister, som skaber terrorisme. Der er mennesker som ud fra sociale, kulturelle, økonomiske, psykologiske og religiøse forudsætninger tolker deres tilværelse.

Forfatteren er Johannes Adamsen forskningslektor, ph.d.Afd. for Systematisk Teologi Aarhus Universitet og hans mission er, at gøre op med Jesper Langballes forsøg på, gennem de 10 mill. kr. som DF fik sat på finansloven, at styre forskningen. Johannes Adamsens taktik er at indrømme visse problemer i den hidtidige forskning for at stå stærkere i hans revselse af Langballe. Han mener nemlig at Langballe har skrevet konklusionen på forhånd, men som man kan se af ovenstående citat er præsten ikke den eneste.

Jeg er grundlæggende uenig med Johannes Adamsens udlægning af islam. Gud har skrevet den fordømte bog og det er aldeles ikke et udkast der bare kan gå i plenum. Derfor kræver islam en enshed der er så uhyrlig, at de færreste tør tro at det er sandt. At muslimer så er forskellige er en anden sag, men der er kun en islam. Det er de alle enige om.

Men hvorfor denne optagethed, med hele tiden at ville frikende en religion? Det er åbenbart lettere og mere behageligt at tro, at det er de psykisk ustabile mennekser der truer vores frihed og sikkerhed, end at det er en religion, en opfattelse af, hvad der er rigtigt og hvad der er forkert, som adskiller sig fundamentalt fra vores. Idéen er god, det er mennesket der er svagt, synes devisen at være (jeg mindes regimerne i Øst).
Mange er, som Johannes Adamsen, grebet af at projicere sine egne værdier over i de studieområder de i sin tid har kastet sig over. Og det giver Thomas Hoffman fint udtryk for i Man Forsker Jo Heller Ikke I Tøndersagen, stadig fra WA:

“Denne forestilling om den ideelle islam gør, at man har en tendens til enten at sige, at islam er blevet “kidnappet” af terrorister, eller at fremhæve islams gode forhold til familiestrukturer, eller hvilke andre traditioner man nu er begejstret for,”……

Tøndersagen, Danmarks 11. september? II

Diverse — Drokles on November 27, 2006 at 8:32 pm

For at dvæle lidt ved Jørgen Bæk Simonsen, så slog det mig at der ligger et uopdyrket forskningsområde, der på en gang ligger i forlængelse af JBS ekspertise og lukker et par huller i hans viden. Et citat fra WA vi tidligere har været inde på gav mig ideen.

…hvis du ser på alle de ph.d.-stipendier, som gives til forskere, der vil studere det danske samfund, så er der heller ikke særlig mange, som handler om Tøndersagen….

Tøndersagen burde nemlig være meget interessant for en islamforsker som JBS. Det kan nemlig være, at han kan give et svar på, hvorfor mænd med muslimske navne var overrepræsenteret som gerningsmænd og om dette havde forbindelse til Muhammeds egen omgang med en 9-årig pige.

Tre af de dømte muslimer kom anstigende sammen i en lille bus og de arbejdede på samme pizzaria. Men det er mere end usædvandligt. Normalt opsøger pædofile hinanden væk fra deres normale omgangskreds, da faren for afsløring og forstødelse er stor. Man har ikke mange muligheder for at komme ind på en snak om sex med børn, når man mødes ved vandkøleren. I dette tilfælde synes det ikke at have været problemet, der har man åbenbart talt så godt om det at man har kunnet aftale en fælles tur. Derfor mener jeg, at der ikke er tale om så mange pædofile blandt de muslimske mænd, dømt i denne sag, som tallene ellers lægger op til.

Jeg tror snarere, at de fleste af de muslimske mænd blev revet med af en fiks idé om en seksuel leg, en leg der i deres øjne var moralsk forsvarlig, da den lille pige ikke ses som et barn, men ses som en øvet luder. Muhammed tog selv et barn til kone og godskrev dermed, at en stor voksen mand har fuldbyrdet samleje med et barn. Altså en kollektiv misopfattelse af sex og barndom der ligger i religionen islam.
Så hr. Jørgen Bæk Simonsen, nu er problemet ridset op og så er det bare med at gå i gang. Husk at det ikke er så svært. Hvis du har en eksemplarisk leder, er der altid folk der vil følge hans eksempel.

Gode og dårlige erfaringer

Diverse — Drokles on November 26, 2006 at 9:38 am

Under overskriften “Integrationen dårligere i dag end i 1984” kunne man i JP Lørdag læse, at indvandere fra ikke vestlige landes bidrag til samfundsøkonomien er gået fra for lidt til meget mindre.

Ved indgangen til den seneste højkonjunktur i 1984 var der balance mellem, hvad ikke-vestlige indvandrere betalte i skat og hvad de fik udbetalt i offentlige ydelser.

I 2004 - trods en historisk højkonjunktur - modtager indvandrere og efterkommere fra ikke-vestlige lande 200 kr. i sociale ydelser, hver gang de betaler 100 kr. i skat.

Balance vil sige, at de betaler lige så meget i skat, som de får ud i offentlige ydelser. Som gruppe betragtet! Tallet for etniske danskere er ifølge papirudgaven af samme avis at man modtager 22 kr. hver gang man betaler 100 kr. i skat. Her er der et pænt overskud, hvad der er nødvendigt, hvis det hele skal løbe rundt. Dette er ikke et oplæg til smash, for andet sted i samme avis kunne man under overskriften “Glæde over invandring” læse om spaniernes økonomisk positive erfaringer med invandere, fortrinsvis fra Sydamerika, Marokko og Østeuropa. Herfra lyder det:

En af forfatterne til rapporten, Raquel Vazquez, siger til den franske avis Libération, at levestandarden ville være faldet med 0,6% istedet for at stige med 2,6% i perioden fra 1995 til 2005, hvis der ikke var kommet nyt blod til Spanien. For slet ikke at tale om, at den spanske befolkning med et af verdens laveste fødselstal ville være skrumpet ind til under 40 mio. indbyggere uden indvandring.

Ifølge den økonomiske rådgiver Miguel Sebastian vil denne gode cirkel fortsætte mindst frem til 2020, og hvert år vil Spanien have brug for 200.000 nye invandere.

Der er kritikere i Spanien der peger på at invandrene er unge og motiverede til at tage jobs spanierne ikke selv vil nedværdige sig til, da de er for dårligt betalte og at det er et problem at skabe vækst på dårligt betalte arbejdspladser.

Bag denne forskel mellem dansk fiasko og spansk succes ligger dels at spanierne er mere dovne end danskerne (det ved vi alle sammen), så et hvilket som helst bidrag udefra er positivt i sig selv og dels forskellen i den indvandrede arbejdskraft. Ikke nok med at spanien tilsyneladene har en betydelig invandring fra quasi-vestlige lande, så er der også en motivationsprøve i at svømme over Gibraltar-strædet, hvis man er Nordafrikaner. Det er en sorteringsmekanisme der vil frem.

Tøndersagen, Danmarks 11. september?

Diverse — hasselbaink on November 24, 2006 at 4:01 pm

Lektor ved KU Jørgen Bæk Simonsen skyder sig ikke kun i foden, men også i hovedet. Fra Weekendavisen 24. november:

»Jo mere jeg gravede i det her felt, jo tydeligere blev det for mig, at muslimerne som alle minoriteter er dybt præget af majoritetssamfundets holdning til dem, og efterhånden blev jeg opmærksom på, at det i høj grad er majoriteten, der bestemmer, hvilke positioner minoriteterne tager. Sådan er det i alle samfund, også for de sorte i USA,« siger Jørgen Bæk Simonsen.

Minoriteter er med andre ord viljesløse kejler, der bliver puffet rundt af eksterne kræfter, så som de rascistiske danskere anført af Dansk Folkeparti. Det er en holdning jeg dybest set ikke mener man kan føre noget videnskabligt bevis for. Tværtimod, så skulle den kineserne, vietnameserne, og hindu minoriteten i Danmark også være styret af vores holdninger til dem. Den køber jeg ikke, makker.
Ifølge tidligere fængselspsykiater Theodore Dalrymple er der tre gange større sandsynlighed for at ende i britisk fængsel hvis man er muslim end hvis man er sikh, og seks gange større sandsynlighed end hvis man er af hindu afstamning. Og det er tiltrods for at mange hinduer føler sig diskrimineret og stødt ved at blive opfattet som en del af en stor mellemøstlig pærevælling. It’s the culture, stupid!

- Når man ser på oversigten over islamforskningen, er det slående, hvor lidt der fokuseres på de mørkere sider af islam.

»Nej, men hvis du ser på alle de ph.d.-stipendier, som gives til forskere, der vil studere det danske samfund, så er der heller ikke særlig mange, som handler om Tøndersagen eller om, hvorfor visse unge mænd fra bestemte grupper bliver bankrøvere. Vi har også lov at interessere os for andre ting, når det gælder indvandrere,« siger Jørgen Bæk Simonsen.

Hvad er det han siger? Er Tønder-sagen at sammenligne med ideologien bag 11. september? Er pædofili det samme som terror? Eller skal vi vente på at der sprænger en bombe i Danmark før vi konfronterer problemet? Hvad er det du har gang i Jørgen Bæk Simonsen!

Den helt basale forskel på islamisme (islam) og pædofili er, at i Danmark har vi et behandlersystem og et sikkerhedsnet der kan opsnappe eller tage hånd om sagerne inden de opstår. Sådan et system mangler når der er tale om religiøs fanatisme. I Bæk Simonsens optik er islamisk radikalisme en anormalitet sammenlignelig med seksuel børnemishandling, derfor er han fuldkommen uegnet til at udtale sig om islamisme.

Nothing changes

Diverse — Drokles on November 24, 2006 at 9:27 am

I forbindelse med Battle of Lepanto udtalt en spansk våbensagkyndig om kvaliteten på på de enkelte landes våbenproduktion;

…the Germans are phlegmatic people and do things more accurately and patiently than the Spanish or Italians who are choleric people….

Typisk for sådan en skide melspiser at generalisere på den måde!

Muslimer er altid ofrene

Diverse — Drokles on November 24, 2006 at 9:12 am

Uanset hvad der sker i Verden, så er det eneste muslimer tænker på, det der overgår dem selv. I MetroXpress Klummen fra 23/11 skriver imam Abdul Wahid Pedersen om den russiske regerings mord på kritikere af krigen i Tjetjenien. Hans anklagepunkt mod den danske regering - ja, det er Danmarks opgave at implementere ytringsfrihed i det enorme gangstervælde øst for Bornholm, nu ytringsfriheden er så “højt besunget” i vores eget lille land - kommer på baggrund af en udenrigsministeriel skrivelse, der klargør det danske syn på den slags udemokratiske handlinger. Den er åbenbart ikke dybtfølt nok, for den gode imam mener, at det er en standardformular, hvor man blot “bruger ’søg-og-erstat-funktionen’, til at indsætte et navn på de rette steder”. Og det synes jeg da var en god ide. Så her er hvad Abdul Wahid Pedersen bl.a. kunne skrive næste gang:

Det ville jo være ubelejligt, hvis der blev skruet ned for olieleverancerne fra Saudiarabien til EU, så det bedste er nok at gøre gode miner til slet spil, for vi vel ikke fryse om tæerne, her hvor vinteren nærmer sig. Og Darfur er jo så belejligt langt væk, så vi næsten ikke engang kan stave til det [her må jeg indskyde, at jeg regner med, at imamen projicerer den muslimske Verdens analfebetisme over på os], og når den sudanesiske regering nu selv siger at det er et internt anliggende, som andre ikke skal blande sig i, hvorfor skulle man så stikke næsen for langt frem?

Røgfri

Diverse — Drokles on November 23, 2006 at 10:27 pm

Da jeg først hørte at de Radikale havde forladt forliget om røgfrihed, troede jeg for et kort øjeblik, at der var lidt fornuft i partiet, indtil det gik op for mig, at de ikke mente røgforbuddet gik langt nok. Desværre er alle enige om, at det totale røgforbud bliver indført allerede om et par år. Det er formynderiets sejr og politikken. Og udtryk for manglende realitetssans, med hvad der er et samfundsproblem.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på det absurde i to portører der sidder i en kældergang under Rigshospitalet og ryger. De bryder altså loven. Måske er ansvaret pålagt arbejdspladsen, men hvilket argument, at bryde loven! de sidder bare og får sig en smøg!

På den anden side kan jeg godt se, at dårlig luft kan være stærkt generende og på P1 Formiddag ringede en lytter ind, der fortalte om hvordan det var at være overfølsom overfor røg og jeg må indrømme, at det ikke lød som det gode liv.

Alligevel generer det mig at, at vi er gået fra princippet om, at tage hensyn til de skravlede til at lade de skravlede diktere fælles regler.

Er der nogle der har lagt mærke til at Jesper Langballe og Søren Krarup altid omtales som præster (med allehånde adjektiver) som noget entydigt negativt. F.eks. som Arne Rolighed gør her

Eller sagt med andre ord, det er to rygende præster fra Dansk Folkeparti, der bestemmer dansk rygepolitik, siger han og henviser til DF’s Søren Krarup og Jesper Langballe, som begge satte deres politiske liv ind på stadig at kunne ryge på deres kontorer.

Jeg mindes ikke, at Margrethe Auken bliver omtalt som præst.

Hvis de bare ikke var idioter II

Diverse — Drokles on November 23, 2006 at 10:34 am

I DR’s P1 debat mødte DF’s uddannelsesordfører Martin Henriksen Religionslærer Heidi Friborg Christophersen i en debat om den famøse lærebog, Os og Kristendom, for folkeskolens 5. klasse. Bogen kæder islam sammen med terror.

Jeg må sige at Martin Henriksen gjorde en udmærket figur, hvorimod religionslæreren rodede sig ud i sære argumenter. Blandt andet mente hun, at det var synd for de muslimske elever, at høre deres religion omtalt på den måde. Men hvad med børn af marxistiske forældre, de skal vel stadig lære om Gulag, eller kristne og korstoge (som jeg mener var en helt igennem god ting!) osv.

Martin Henriksen påpegede mht. til at bogen var trukket tilbage, at det ikke er unormalt for skolebøger at have politisk slagside. Således er hans eget parti blevet omtalt som nyfacistisk. Jeg har selv et eksempel fra min læreruddannelse på det samme.

Forsigtige Krasnik

Diverse — Drokles on November 22, 2006 at 11:21 pm

Martin Krasnik er nok den bedste journalist jeg har oplevet på TV, især hans eminente interviewstil. Som skribent for Weekendavisen, er han da også god, men det er der flere der er. Hans sprog er såvel på TV som i avisen altid præcist og derfor skurer det i mine øjne når jeg læser følgende sætning i artiklen om Civilisationernes Alliance:

Sagen er nemlig, at alle religioner ikke er ens, og islam, som den ser ud og fortolkes idag, er meget nem at bruge politisk.

Hvad mener Krasnik egentlig med “…som den ser ud og fortolkes idag…”? For mig at se er det livrem og seler, for selv om han antyder at islam’s kerne er problemet, så skriver han det ikke direkte. For der er forskel på at sige “som islam er!” og “Som islam ser ud!”.

Og knytter ordet “idag” sig også til “…som islam ser ud..”, i sætningen “…som den [islam] ser ud og fortolkes idag…” hvilket vil sige, at det kun er en fase i islams historie? Forviringen bliver kun større med “…[islam] er meget nem at bruge politisk.” for er politisk brug af islam da en fejlfortolkning? Underforstået at politisk islam er en art anomali, som man dog må påregne at støde på oftere end hos andre religioner, i og med at den er nem.

Det er ikke fordi at jeg vil hænge Krasniks sprog ud, det skal man ikke læse meget af det jeg skriver, for at forsikre sig sig om det absurde i. Det er netop fordi hans sprog er så godt og præcist, at jeg ikke tror der er tale om tilfældigheder.

Kønsforskning - en køn forskning

Diverse — hasselbaink on November 22, 2006 at 12:17 pm

Midtersiderne i Universitetsavisen nr. 16 er helliget en konference om ‘Køn og religion som globale pejlemærker’:

poster-femi.jpg[Saba] Mahmood… udfordrer… på tankevækkende vis nøglebegreber i vestlig liberalisme og feminisme som frihed og autonomi. Hvordan, spørger hun, kan man analysere magtrelationer
som konstruerer forskellige kroppe,viden og subjektiviteter hvis spor ikke følger det frigørelsespolitiske spor?

Ja, det er fantastisk hvad der kan blæse ud af den humanistiske vindtunnel også bedre kendt som KUA (Københavns Universitet Amager). Det er mig ikke noget mysterium hvorfor kønsforskning aldrig kommer i nærheden af en bestseller liste. ‘Gender studies’ fokene har en opfattelse af deres felt som enormt relevant for almenheden, men med en formidlingsevne der ligger godt under en person med tourettes syndrom og hareskår, ser jeg intet gennembrud i vente. Og gud-ske-tak-og-lov for det.
Idéer der ikke kan formuleres klart har som regel ikke ret meget at byde på alligevel.

Nira Yuval-Davis er en kendt intellektuel som i mange år har været engageret i at bringe disse emner frem i forskningen. Hun undrede sig over at foreningen Kvinder for Frihed i Danmark ønsker religiøse symboler fjernet fra det offentligerum. »Det er ikke vejen frem at diktere andre hvordan de skal gøre. Hvis man fjerner religiøse symboler, fjerner man mangfoldigheden,og hvor går grænsen så for hvad man vil bestemme. I stedet for at forlange at muslimske kvinder skal lægge tørklæderne, bør man interessere sig for de virkelige problemer som kvinders manglende rettigheder, vold mod kvinder og tvangsægteskaber.«… »Det er ikke integration, men assimilation hvis man kun vil acceptere andre der ligner en selv. Og på den måde gør man det klart at man anser sig selv og egne værdier som hævet over de andres.«

Her møder kønsforskningen så virkeligheden på kvindecentrene, og det ser ikke for kønt ud. Nu mener jeg at tørklædet er en af måderne den kvindelige seksualitet kontrolleres på. En anden måde er burka’en, og kan man kontrollere en af de basale menneskelige drifter som f.eks den seksuelle, kan man også kontrollere mennesket.
Volden og truslerne udspringer af et kvindesyn der hænger nøje sammen med deres kultur og islam, derfor er vores værdier hævet over deres så længe de befinder sig i Danmark. Tørklædet er et element i det islamiske undertrykkelsesregimente og derfor et legitimt mål for foreninger som Kvinder for Frihed.

Forsvar Danmark

Diverse — Drokles on November 22, 2006 at 9:28 am

Defending Denmark har skrevet kronik i Politiken om deres formål som helhed og DFU-sagen i særdeleshed. Man skal altid kende sin “fjende” så det er lidt interessant at læse. Min intuition siger mig at det er ærlige mennesker, skønt jeg er uenig med dem på snart sagt alle områder. Jeg vil gå så vidt som til at kalde dem snot dumme!

defendingdenmark.jpg

Når jeg siger at Defendig Denmark er ærlige, mener jeg at de ikke lyver om deres oplevelser eller digter noget til. Men at de vrøvler og er intellektuelle nul-bon’er, det er ikke så svært at påvise.

Udenrigsministeriet forsikrede hele verden om, at 35 personer på Fyn på ingen måde repræsenterer det danske folk, mens størstedelen af de hjemlige medier forsikrede den danske befolkning om, at 35 demonstrerende personer i Teheran repræsenterer hele den muslimske verden.

Den vrede i den muslimske verden som Muhammed-tegningerne afstedkom, begrænsede sig langt fra til det antal demonstranter man så i de forskellige lande. Afbrændning af ambassader ser man knap nok når der erklæres krig. Mere end 150 mennesker blev myrdet og her i Danmark har det skabt stor splittelse, ikke bare mellem muslimer og danskere, men også internt, blandt muslimer og splittelse i en sådan grad, at flere “sekulære” muslimer er truet på livet, mest prominent blandt dem, den radikale Naser Khader.

Nogle år senere spiser vi middag i København. En veninde har lavet mad, og hun fortæller om sin nyligt overståede tur til Finland. Under sin tur stod hun og hendes rejsefælle på en bus. Det var midt i det store finske ingenting, og der var kun få passagerer med bussen. Den ene af dem en afrikansk mand. »Where are you from?«, spurgte manden dem på et tidspunkt, da han hørte dem tale dansk. »Denmark«, svarede de, og manden sagde: »Ah, the racist country«. Han smilede ikke, og de vidste ikke, hvad de skulle sige.

Det er et soleklart bevis! En vildt fremmed mand fra det mest underudviklede kontinet, giver en analyse på stående fod i den finske ødemark, må regnes til den mest massive dokumentation, man nogensinde har set i den videnskablige verden.
Jeg ved ikke hvorfor nogle mennesker lægger så meget vægt på, hvad andre folk mener, at de tager det som bevis på noget som helst.

Citatet fra manden i den finske ødemark, sættes selvfølgelig i relief til et tidligere, hvor en anden afrikaner roser Danmarks rolle under kampen mod apartheid. Igen denne sælsomme slutning at det er danskerne der er variablen og ikke de forskellige omstændigheder rundt om i verden og de mange kulturer man konfronteres med. Jeg tror de færreste danskere har ændret deres gestalt så radikalt som disse eksempler lægger op til. Jeg tror slet ikke det er muligt.

Diskrimination på den fede måde

Diverse — Drokles on November 21, 2006 at 11:50 pm

På bloggen Raapil kan man læse følgende

Men resten af indlægget er som talt ud af min mund. 24-årsreglen er en nok nødvendig, men dog sølle erstatning for en fornuftig indvandringspolitik, som tør diskriminere på den fede måde - nemlig ved at åbne porten for folk, som er eller meget hurtigt bliver nettobidragsydere til det danske samfund. Og lade skam være skam og sige nej til dem, der ikke kan.

Det overrasker mig en del. med den profil den blog ellers har. Så hende den lamme mor til tre, man så på TV forleden, hun skal altså ud!

Da flygtningene var helte

Diverse — Drokles on November 21, 2006 at 11:27 pm

Hedder en kronik i Politiken og jeg kom straks til at tænke på hvad flygtninge er i dag. Kronikken er en lang opremsning af mange af de flygtninge-bølger, der er skyllet ind over Europa og derfor også Danmark. Ikke overraskende er pointen med kronikken, at danskerne plejede at tage godt imod flygtninge, og disses vilkår får også en del opmærksomhed. Men i stedet for at se en forskel på tidligere tiders flygtningestrømme, der fortrinsvis var fra vores egen kultur-sfære, så slutter kronikken forventeligt af med at fokusere på at vi har ændret os. Hvilket er en ret mærkelig slutning at drage.

Bortset fra en rygsæk med lidt tøj, tandbørste og tandpasta medbragte Tamás Vetö partiturer til to koncertprogrammer, Schubert, Weber og Beethoven. Der gik nogen tid, før han fik brug for dem. Men skæbnen bragte ham til Danmark, hvor han med sin ungarske accent og sit paprikastærke temperament har været en uomgængelig skikkelse i dansk musikliv i næsten et halvt århundrede. Og en levende påmindelse om dengang, Danmark modtog sine flygtninge med blomster og åbne arme.

Nogen af de mennesker vi har taget imod fra den muslimske verden er blevet uomgængelige skikkelser i fængsler, bander og terrorceller. Ja, sådan er der så meget.

Hor og la hore

Diverse — Drokles on November 21, 2006 at 8:05 pm

Igen fra Weekendavisen, en fortælling om et kulturmøde; det hinduistiske kastesystem møder islam (minus og minus giver mere minus!).

I den pakistanske by Lahore, ligger et ældgammelt luderdistrikt Heera Mandi, hvor luderne er en gammel kaste af ludere. Det vil sige, at deres familier altid har været ludere, i mange århundreder. Drengebørnene bliver alfonser og den slags, men bidrager ikke nævneværdigt til familiens økonomi og derfor beder alle luderne i moskeen Allah om at give dem pigebørn, til at forsørge dem i deres tidlige alderdom. Som ludere selvfølgelig.
Artiklen er dyster og bizar læsning og også en historie om modernitetens indryk, da alle de gode og respektable ludere (unge og smukke og som bevæger sig udenfor iført slør i modsætning til dem der bare faldbyder sig med håret flagrende) nu efterhånden rykker til forstæderne, hvilket efterlader Heera Mandi i forfald.

Jeg ved ærlig talt ikke, hvorfor det er endt så skrækkeligt, for det virker ikke som om det er Vesten’s skyld. Meget mærkeligt.

Hvor ofte bliver du diskrimineret?

Diverse — Drokles on November 21, 2006 at 7:12 pm

Fra fredagens Weekendavis (jeg veg ikke hvorfor jeg ikke fik min, som jeg plejer)

Jesper Rohr Hansen fra Rågivende Sociologer laver for tiden en undersøgelse, “Nydanskere i nattelivet”, for Århus Kommune, Det Kriminalpræventive Råd, Dansk Restaurations og Café Branche samt Københavns Integrationsråd. I brevet, som sociolologen har sendt til forskellige foreninger, opfordrer han nydanskere i alderen 18-30 år til at være til en times interview en gang i denne måned (november).

Rohr Hansen forklare undersøgelsens formål således: “Dels at dokumentere, at nydanskere rent faktisk bliver diskrimineret; dels…. at fremkomme med et idékatalog til, hvordan man kan forminske dikriminationen i nattelivet.”

Mehmet Ümit Necef er forfatteren og han gennemgår meget præcist det problematiske i denne tilgang til forskning.

Stor sejr til protestantismen

Diverse — Drokles on November 21, 2006 at 9:12 am

Mange vil mene, at Danmarks lykkeligste stund var 1536, da vi smed de opblæste katolske biskopper på porten, slog på egen tromme og stolede på menneskets evne til at tænke selv. Raapil, der har været inde og kommentere på denne blog og som nok ligger noget til venstre for os, har denne postering.

En skændsel er det - for kristendommen - at der blandt verdens ti fattigste lande er overvægt af kristne nationer. Man synes ærligt talt, at alle dem der kritiserer ‘islam’, først og fremmest burde gribe i egen kristne barm. Noget må der jo være galt med kristendommen, siden den åbenbart modvirker udvikling, vækst og velstand. Se selv statistikken:

1 East Timor $ 500 katolikker
2 Somalia $ 500 sunni muslimer
3 Sierra Leone $ 500 muslimer
4 Malawi $ 600 protestanter
[hø, hø]
5 Tanzania $ 600 romersk katolske
6 Burundi $ 600 romersk katolske
7 Congo, Republic of the, romersk katolske $ 700
8 Congo, Democratic Republic of the, romersk katolske $ 700
9 Comoros $ 700, muslimer
10 Eritrea $ 700, muslimer

Jeg mener at de er buddhister i Nordkorea, I ved, der hvor kanibalisme er udbredt i nogle provinser.

De grusomme jøder

Diverse — hasselbaink on November 21, 2006 at 12:52 am

apache2.jpg

Fra AP med tak til JihadWatch.org :

BEIT LAHIYA, Gaza Strip - Hundreds of Palestinians serving as human shields guarded the homes of two top militants Sunday, a new tactic that forced Israel to call off missile strikes on the buildings and re-evaluate a mainstay of its aerial campaign in Gaza.

In recent months, the Israeli air force has repeatedly struck the homes of militants after warning residents by phone to clear out. Israeli security officials said they did not know how to respond to the human shield tactic, but pressed ahead with other airstrikes Sunday.

In Gaza City, an aircraft fired a missile at a car, killing one man and wounding nine, including two Hamas militants. Four of the wounded were children, ages 5 to 16, who suffered shrapnel injuries, hospital officials said.

The military said the target of the strike was a vehicle carrying senior members of the Hamas rocket launching operation.

The standoff over the homes of the militants began late Saturday when Mohammed Baroud, local leader of the Popular Resistance Committees, was informed by the army that his house would be hit. The three-story building is home to 17 people from Baroud’s family. Another militant from Hamas also received a warning.

Instead of fleeing, though, the two decided to stay in their homes and called in reinforcements. They were quickly joined by crowds of supporters, including dozens of armed men, who gathered on balconies, rooftops and in the streets outside.

“Death to Israel. Death to America,” the crowds chanted. Local mosques and Palestinian TV and radio stations also mobilized supporters.

Er der mon nogen der er i tvivl om hvad der var sket hvis rollerne var byttet om. Nej, spørgsmålet er i virkeligheden absurd fordi civiliserede folk bruger ikke menneskeskjolde. Punktum. Afvejningen af de menneskelige omkostninger kontra operationelle mål er ikke en luksus, men en gave højt udviklede samfund benytter for ikke at synke ned i det moralske og sjælelige morads.

Next Page »

Monokultur kører på WordPress